Przejdź do głównej zawartości

Chrononauci


Chrononauci   

Źródło: https://bookmaster.com.pl/ksiazka-1858085-chrononauci-millar-murphy
     Ostatnio przeczytałem mój pierwszy komiks z Millarworld - Chrononauci, z rysunkami Seana
Murphy'ego i scenariuszem Marka Millara. Komiks został wydany pod szyldem Image Comics. Moją opinią chciałem się podzielić z Wami. Czy mi się podobało dowiecie się poniżej.
   Tak. I to bardzo. Postaci pisane przez Millara są genialne. Rysunki Murphy'ego też jak najbardziej dają radę. Komiks jest tak wciągający że nie da się oderwać i szybko się go kończy, co prowadzi nas do jego największej słabości - długości. Cztery zeszyty. Sean Murphy mówił przed premierą komiksu, że jak najbardziej jest w planach druga część, jednak po jego wydaniu powiedział, że to jest zamknięta historia i numer 1 na grzbiecie nie świadczy o drugiej części. Więc prawdopodobnie nigdy nie uświadczymy Chrononautów tomu 2. A szkoda.
 Długość jest największym minusem, ponieważ po skończeniu komiksu masz uczucie, że mógł być dwa albo nawet trzy razy dłuższy. Tak dużo gadam o tym komiksie a nawet nie powiedziałem o co w nim chodzi. A więc w skrócie: dwaj kumple wynajdują stroje umożliwiające podróż w czasie i mówią sobie "Co tam zasady paradoksy itp."  i zrywają kontakt z teraźniejszością. Komiks ma bardzo szybkie tempo od początku i ciągle coś się dzieje. Jest to i wadą i zaletą.
      Pół tej recenzji jest o wadach tego komiksu, więc wymienię teraz plusy, których jest dużo więcej. Na pierwszy ogień idą rysunki. Bardzo dobra kreska Murphy'ego idealnie pasuje do opowieści. Pomysł też był bardzo oryginalny. W każdym komiksie o ludziach podróżujących w czasie każdy się martwi "ej, ale jak polecimy sobie do 1410 i zobaczymy bitwę pod Grunwaldem to zniszczymy całą linię czasową i prędkość podzielić na czas dodać cosinus liczby pi będzie się równało, że absolutnie nie możemy zobaczyć bitwy pod Grunwaldem". Czyż nie? Tutaj tego nie ma, prawdziwe szaleństwo od pierwszej strony do ostatniej.
       Podsumowując komiks mi się bardzo podobał, tylko pozostawia lekki niedosyt. W zupełności rekompensują to dobra fabuła, oryginalny pomysł i niezłe rysunki. Bardzo dobra i lekka lektura nie zmuszająca do rozmyślania nad sensem życia. W sam raz na sobotnie popołudnie.

Ocena: 8,5/10

Slago

Ps. Dawajcie propozycje na kolejne recenzje i top 10.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój punkt widzenia #2: No country for old men/To nie jest kraj dla starych ludzi

Źródło: https://nitehawkcinema.com/williamsburg/movies/no-country-for-old-men-2/    No country for old men to w każdym stopniu film genialny i niepowtarzalny. To prawda, jest trochę pokręcony, ale czego innego można spodziewać się po braciach Coen. Najmocniejszym punktem filmu jest na pewno obsada. Świetni Josh Brolin, Tommy Lee Jones i najlepszy Javier Bardem, grający psychopatycznego mordercę. W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony "Mojego punktu widzenia" tutaj nie chcę spoilerować, ponieważ ten film po prostu trzeba zobaczyć, więc jak jeszcze nie oglądaliście to rzućcie wszystko i nadróbcie zaległości    Ale dlaczego poświęcam ten wpis właśnie temu filmowi? Przecież jest mnóstwo lepszych filmów i też takich, o których można powiedzieć dużo więcej. Dlatego, że dostrzegłem w tym filmie coś, co jest potrzebne aktualnie prawie każdemu, kto nie wie co oglądać i siedzi w jakiś bijatykach superbohaterskich (które absolutnie nie są złe, ale zawsze się przyda jakaś odmiana)

Top 3 serii z Marvel Now!

   Ten post naprawdę miał się nazywać "Top 10 serii z Marvel Now!", ale wtedy sobie uświadomiłem, że nawet nie czytałem 10 serii z Marvel Now!, gdyż jeszcze do wakacji interesowałem się wyłącznie DC (teraz bardzo żałuję). Ok, potem miało być  "Top 5 serii z Marvel Now!", ale wtedy po prostu nie umiałem ułożyć pięciu serii po jakości. No to wyszło to co mamy tutaj: 3. Wolverine: Trzy miesiące do śmierci oraz śmierć Wolverine'a Źródło: https://www.goodreads.com/book/show/19539375-wolverine Wiem, że wiele osób nie lubi tej serii, jednak mi bardzo przypadła do gustu. Cornell wszystko dobrz tłumaczy, więc nie trzeba woedzieć co się działo wcześniej. Może seria staje sie z czasem trochę słabsza, ale nie zabiera to frajdy z czytania. Rysunki bardzo dobre. Cała akcja mądrze poprowadzona i genialni bohaterowie. Bardzo dobrze się czyta i Wolverine jest taki jaki powinien być. To jest dobry komiks o Wolverinie i jeszcze z genialnymi rysunkami oraz talentem Paula Co